Woonruimtes woningcorporaties huren via de urgentie regeling?

Het overgrote deel van het ongemeubileerde aanbod van de drie Maastrichtse woningcorporaties wordt toegewezen aan de hand van de inschrijvingsduur. Deze woonruimtes (kamers met gedeelde voorzieningen of studio's/appartementen) liggen in een huurklasse lager dan 700 euro per maand

In het geval van een urgentie aanvraag wordt de inschrijvingsduur aangepast, waardoor de kans op het vinden van een woning bij een van de Woningcorporaties aanzienlijk zal worden vergroot. Aan de hand van eigen zoekcriteria via het "My-housing" zoekprofiel kan er zelf naar woonruimte worden gezocht.

Deze urgentie regeling is alleen van toepassing op;

1. Medische urgenties; Studenten én medewerkers met een medische beperking.

Een urgentie aanvraag op grond van een medische indicatie wordt alleen toegekend indien men eerst contact legt met één van de studentendecanen van de afdeling Studenten begeleiding van de UM.  Zij zullen je begeleiden en adviseren. De studentendecaan zal uiteindelijk het verzoek voorleggen aan de Advisor & Mediator Van Maastrichthousing.

NB Indien er speciale aanpassingen nodig zijn is het belangrijk om op tijd aan te geven waaraan een woonruimte moet voldoen. Indien er geen speciale aanpassingen nodig zijn zal alleen de inschrijfduur worden aangepast.

2. Medewerkers/onderzoekers Maastricht University/MUCC, Hogeschool Zuyd    en Jan van Eyck academie.

Aios, PHDs, stagiaires kunnen via een gemotiveerde mail en een verklaring van de werkgever/beherende baas een aanvraag doen en de reden voor urgentie vermelden.

3. Topsporters

Studenten die door de leiding van UM Sport worden aangemerkt als topsporter RS1 status en hoger, kunnen vanwege het sportieve belang in aanmerking komen. In samenspraak worden de wensen bekeken en extra inschrijfduur toegekend. S.v.p mailen aan marion.hendriks@maastrichtuniversity.n

4. Eerstejaars niet-EU studenten/masters

Als eerstejaars niet-EU student krijg je automatisch 2 jaar extra inschrijfduur toegekend. Hierdoor kom je sneller in aanmerking voor het ongemeubileerde aanbod van de woningcorporaties.Als bewijs dien je een kopie paspoort of identiteitskaart te uploaden via de site (MyHousing).

Urgentie aanvragen?

  1. Word lid van Maastrichthousing.com;klik op "student/medwerker"
  2. Uploaden de gevraagde bijlagen; of mail het verzoek aan info@maastrichthousing.com
  3. Mail eventueel het verzoek naar de afdeling/faculteit UM
  4. Beoordeling voorwaarden door Maastrichthousing;
  5. Bekend maken beslissing.

Met uitzondering van medische urgenties met specifieke wensen, moeten alle andere leden met urgentie altijd zelf reageren op het aanbod. Je persoonlijke zoekprofiel bepaalt welk aanbod wel/niet doorkomt.

Tip: Indien er geen passend aanbod wordt gegenereerd binnen je profielkeuze, is het verstandig de zoekvoorwaarden in je profiel aan te passen!

Maastrichthousing behoudt zich te allen tijden het recht voor om een aanvraag/inschrijving te weigeren indien niet aan de regels en voorwaarden wordt voldaan of indien er sprake is van misbruik. Maastrichthousing kan niet aansprakelijk worden gesteld indien er geen bemiddeling heeft plaats gevonden gedurende de termijn van het lidmaatschap.